Objave > Šta je POLIRANJE i kako ga kategorisati?!

Šta je POLIRANJE i kako ga kategorisati?! poliranje

Pre svega verujem da većina vas zna šta je poliranje ali za one što ne znaju da kažemo laički, poliranje je uklanjanje odredjenje količine površine (da li je to lak na površini "baza lak" ili akrilna površina "samo boja"). Naprotiv rečima "popuniće se" i slično ovde nema šta da se "popuni", poliranje je uklanjanje određene debljine na sloju/laku koji radite da bi ste dobili "svezu" površinu.

Stanje površine pre poliranja

Sada kada ste ovo pročitali možda ste malo zabrinuti jer ste shvatili da se "skida/stanjuje" površina, što znači da će doći trenutak kada više ne bude moglo da se skida/polira površina (jer je neće više biti površine/laka za poliranje), i zato verovatno čujete od mnogih ljubitelja automobila "bitno je održavati" auto da li se to odnosi na mehanički deo ili estetski deo.

Pre nego što uskočimo u više načina poliranja da dodamo još neke činjenicu za površinu vašeg auta. Debljina vaše površine (u ovom slučaju laka na autu) je grubo debljina 70mikrona, da bi to mogli da vam kažemo koliko je to vizuelno, zamislite LIST PAPIRA, toliko vam je debljina laka, i to se polira. Verovatno ste sada još više zabrinuti kada znate da nećete uvek moći polirati i još da je debljina same površine list papira. I naravno kao što mnoge površine se oštete od UV zračenja pa tako i sam lak na autu.

Ali to je lakše rešenje, postoje razne zaštite koje u sebi sadrže UV blokatore i samim time štiti vašu površinu. Zato je i bitno kod koga nosite auto, treba da nosite kod ljudi sa iskustvom i znanjem, uradite malo istraživanja, savetujte se malo sa drugim prijateljima i odlučite se za majstora. I nađite vašeg majstora za ulepšavanje auta i stvorite sa njim odnos i poverenje.

Koje vrste poliranja postoje?

Često ćete čuti izraze koje su se urezali u našu svest na balkanu je "jednoslojno" , "dvoslojno" , "troslojno" i tako dalje. To je jako stara tehnika razmišljanja, u realnosti ne postoji "slojevi" poliranja već koliki procenat korekcije želite.

1. Stanje površine pre poliranja (Pogledajte prvu sliku)

Ovo će se kod nas nazvati raznim rečima, paukova mreža, kružne linije, linijice, ogrebotine. Nema pogrešnog odgovora i načina izražavanje za ovo, ovo su sitne ogrebotine koje su nastale, od pranja, od ne stručnog pranja, od ne stručnog susenja. Vidi se čak i par fleka i da je matirao lak od raznih kiselih kiša i hemija koji su se koristili za pranje. I kada vam je auto u ovakvom stanju vi treba da odredite koliko "dobro" želite da izgleda(a videće te može jako dobro da izgleda)

2. Pogledajte sledeću sliku (Stanje površine posle jednoslojnog poliranja).

Zašto je nazvano jednoslojno? Zato što se tu smatra da je to nešto što minimalno treba da uradi majstor da bi površina izgledala "dobro" i verujemo za 90% ljudi ovo bi bilo "savršeno" i verovatno nebi niko drugačije rekao. Površina je sigurno preko 80% urađena korekcija, nema holograma na površini (hologram-ostaci mašine nakon poliranja) i za običnog čoveka ovo je više nego zadovoljavajuće. Ali kao što vidite, ostalo je par "sitnih" ogrebotina (to su ustvari dublje ogrebotine sto su ostale ali još nisu probile lak) i ostalo je par dubljih ogrebotina (što su probile lak i tu je potrebno farbanje).

Ali ovo je i naj sigurnije poliranje sa ovim poliranjem će te minimalnu količinu površine ukloniti. Gruba procena ili cifra oko 3-5mikrona, i ako znamo da ima grubo 70 mikrona površine/laka, to znači da ga vi često možete polirati i održavati u "lepom" stanju. Kada bi na ovo naneli zaštitu mnogi bi bili više nego zadovoljni. Ali pitanje da li je ovo vama uredu i da li ste zadovoljni sa ovim? Ako niste idemo dalje...

Stanje površine posle jednoslojnog poliranja

2. Stanje površine posle jednoslojnog poliranja (Pogledajte sledeću sliku).

Zašto je nazvano jednoslojno? Zato što se tu smatra da je to nešto što minimalno treba da uradi majstor da bi površina izgledala "dobro" i verujemo za 90% ljudi ovo bi bilo "savršeno" i verovatno nebi niko drugačije rekao. Površina je sigurno preko 80% urađena korekcija, nema holograma na površini (hologram- ostaci mašine nakon poliranja) i za običnog čoveka ovo je više nego zadovoljavajuće. Ali kao što vidite, ostalo je par "sitnih" ogrebotina (to su ustvari dublje ogrebotine sto su ostale ali još nisu probile lak) i ostalo je par dubljih ogrebotina(što su probile lak- i tu je potrebno farbanje).

Ali ovo je i naj sigurnije poliranje sa ovim poliranjem će te minimalnu količinu površine ukloniti. Gruba procena ili cifra oko 3-5mikrona, i ako znamo da ima grubo 70 mikrona površine/laka, to znači da ga vi često možete polirati i održavati u "lepom" stanju. Kada bi na ovo naneli zaštitu mnogi bi bili više nego zadovoljni. Ali pitanje da li je ovo vama uredu i da li ste zadovoljni sa ovim? Ako niste idemo dalje...

Stanje površine posle višeslojnog poliranja

 

3. Stanje površine posle višeslojnog poliranja (Pogledajte sledeću sliku)

Zašto višeslojnog? Zato što nema pravila koliko treba da se uradi ta površina. Cilj je da se uradi oko 90-95% korekcije i da se ukloni sve što je sigurno da se ukloni a samim time ne rizikuje sama površina (da se što manje stanji lak). Ako uporedite predhodnu sliku i ovu videćete dosta razlike (ako ne vidite onda je možda opcija prva za vas najbolje rešenje). Vidi se da su mnoge sitne linije "nestale" i da su se dublje ogrebotine umanjile i čak da je površina "sjajnija" i nekako "dublja" možda čak i "crnja" . Ako primetite sve to onda je možda ovaj način poliranja za vas ALI imajte u vidu da ovim načinom poliranja grubo se uklanja 5-10mikrona laka (i ako znamo da je lak debljine 70mikrona, to znači da imate svega par poliranja).

I ako se odlučite na ovaj korak, posavetujte se sa svojim majstorom i da vas uputi kako i da održavate vaš auto koji je uglancan. On (majstor) je u ovom "svetu" i verovatno vas može više posavetovati šta i kako ili čak mu recite da vam nabavi hemiju i stvarčice koje su vam potrebne za održavanje svoj auto. Ili ako nemate vremena ili želje tako nešto da radite dogovorite se sa svojim majstorom da 1-2-3 puta godišnje donesete auto na "zatezanje bora". I to je jedna od najbitnijih stvari da se održava auto. Jer ovim postupkom će on vrlo lako i brzo da vrati površinu u prvobitno stanje. Verovatno većina vas misli da nema dalje :) , ima ima još jedan ekstreman korak...

Stanje površine posle smirglanja i višeslojnog poliranja

 

4. Stanje površine posle smirglanja i višeslojnog poliranja (Pogledajte sliku iznad)

Pre nego sto počnemo o ovome koraku da pričamo, ovo ne bi preporučio "običnom čoveku" ovo je više namenjeno za aute koje se pokazuju na Tuninzima i auto koji su izloženi za "gledanje" ne za aute koji se koriste svaki dan. Prvo ćemo reći sve NEGATIVNO o ovome koraku. Ako primetite "naradzina kora" (koliko je talasast lak, reflekcija je ravnija) je mnogo ublažena to jeste postiže se ogledalo efekat. Ovo je loše za lak, vi ste ga jako stanjili ovim korakom bilo gde od 10-XY mikrona skidate (šmirglate dotle dokle nema više naradzine kore na površini) i posle toga ide dosta "agresivna" korekcija ili ti poliranje da se ukloni sva šmirgla sa površine (i šta god vam ljudi govorili ovo je vrlo teško uraditi da izvučete smirglu 100% da ne ostane ni jedna crtica od smirgle) i kada sve to uradite dobijete "ogledalo" efekat. Sa ovim ste znatno smanjili dugotrajnost laka, lak će matirati lakše (što je tanji lak lakše će UV zraci da ga matiraju/oštete) i ako dođe do nekog oštećenja kao ogrebotina pitanje je da li ima mesta da se ispolira. Čak će se i površina i manje oštetiti ako ima fabričku naradzinu koru.

Ali sama svrha poliranja je ulepšavanje površine i morate priznati da površina izgleda SUPER. Ovim poliranjem je cilj da se ukloni od 90-99% ogrebotina na površini. I pogledajte predhodnu sliku i videćete da su mnoge ogrebotine uklonjene od sitnijih do dubljih i da su duboke ogrebotine drastično ublažene. Ali možda najveći efekat od svega je to da se slika u pozadini može lako razaznati, izravnala se to jeste naradzine kore je umanjena, lak je ravan kao ogledalo i zato reflekcija tako i izgleda da je "realna". Ovo je možda i naj lepši efekat ali ovo je i naj skuplji i naj duži za postići i naj teži za majstora.

Sada kada znate sve "nivoe" ili načine poliranja na vama je da odlučite sa čime će te vi biti zadovoljni. Ali i da znate šta to donosi ili šta vam se dešava sa povšrinom. Možda mnogima nije uopšte bitno ovo, što je uredu.

Sve najbolje, 

Pozdrav.



Napravljeno pre 1 godinu